2525 to dobrze wyglądająca liczba, nieprawdaż? A tyle właśnie słuchaczy i słuchaczek posiada od 29 stycznia 2021 Akademia Per Se. I podejrzewam, drogi czytelniku, że jesteś jedną lub jednym z ich, nieprawdaż? A czytasz ten tekst, dlatego że pewnie przeczytałeś jego pierwszą część na stronie https://perse.pl/retro-2500/.

Bliska współpraca ze słuchaczami

Kontynuuję więc odpowiedź na tytułowe pytanie. Na początek następujące pytanie: a jakiej zasady zwinnego podejścia zabrakło na liście zasad zwinnego podejścia do tworzenia produktów. Odpowiedź jest chyba oczywista. Zabrakło zasady bliskiej współpracy z klientem.

Ta współpraca z naszymi słuchaczami była – jak sądzę – jednym z głównych czynników naszego tak dobrego wyniku. Współpraca ta polegała na tym, że słuchacze sugerowali kolejne kursy on-line naszego portfolio, pisali opinie i oceny kursu na platformie. Najważniejsze jednak było z jednej strony chwalenie się przez nich ukończeniem kursu, czyli pokazanie certyfikatu ukończenia kursu na platformie we wpisie na LinkedIn oraz polecanie naszych kursów swoim współpracownikom i znajomym. Kto jest najlepszym sprzedawcą jeżeli nie osoba zadowolona z produktu – nieprawdaż? Planujemy jeszcze kilka działań związanych ze współpracą z naszymi słuchaczami. Jakie? A proszę o chwilę cierpliwości. Wszystko w swoim czasie.

Motto Taiichi Ohno

Pamiętacie może z pierwszej części tekstu nasze motto „Stop starting, start finishing”? Mieliśmy też drugie, pochodzące od twórcy Toyota Production System Taiichi Ohno – na poniższym zdjęciu.

Kiedyś napisałem tekst “Myślenie miało kolosalną przyszłość”,  w którym załamywałem ręce nad upadkiem myślenia w czasach współczesnych. Dlatego też pokazując nasze motto liczę, że i Wy pójdziecie w Waszych działaniach, czy to projektowych, czy to biznesowych, naszym śladem i będziecie samodzielnie rozwiązywali swoje problemy, a nie szukali gotowych recept.

Diabeł tkwi w szczegółach

Wszystko to, co przedstawiłem w tym tekście i w jego części 1 mogłoby wydawać się dość proste i oczywiste. Tak jednak – z różnych powodów – nie jest. Jeden z tych powodów to, to że „diabeł tkwi w szczegółach”.

Jest jeszcze jeden element, który biorąc pod uwagę najróżniejsze moje doświadczenia, jest jak – sądzę – naprawdę trudny w dzisiejszych czasach. Żeby stworzyć te 12 kursów, zdobyć 2500 słuchaczy i bardzo dobre opinie i oceny, a także zarobić ten przysłowiowy „milion dolarów” w 12 miesięcy trzeba jeszcze – to taki paradoks – nie skupiać się na „kasie”, lecz na przyjemności i zabawie, związanymi z robieniem przydatnych dla społeczności rzeczy, w profesjonalny sposób, w dobrym towarzystwie. A także utrzymać małe ego i nie pozwalać by napęczniało.

Kursy on-line Akademii Per Se

Zaraz, zaraz. Ja tu opowiadam o czynnikach sukcesu naszych kursów on-line, lecz jeszcze ich nie wymieniłem. Czas to nadrobić. Oto lista naszych kursów.

Lp. Kurs Czas trwania/liczba lekcji
1 Scrum Master 2020 cz. 1 Fundamenty, role i praktyka 4,5 godziny, 38 lekcji
2 Scrum Master 2020 cz. 2 Wydarzenia, artefakty i praktyka Ponad 5 godzin, 50 lekcji
3 Scrum z Kanban 6.5 godziny, 49 lekcji
4 Kanban I – Fundamenty podejścia Kanban 4 godziny, 31 lekcji
5 Kanban II – Kanban w praktyce 4 godziny, 30 lekcji
6 Kanban III – Zaawansowane praktyki i techniki Kanban 4 godziny, 28 lekcji
7 Techniki zwinnego zarządzania w Scrum, Kanban i nie tylko 3.5 godziny, 23 lekcje
8 Zaawansowane techniki zwinne w Scrum, Kanban i nie tylko 3.5 godziny, 20 lekcji
9 Scrum Product Owner Ponad 6.5 godziny, 57 lekcji
10 Zwinne zarządzanie celami – metoda OKR Ponad 5 godzin, 34 lekcje
11 Agile Objectives Management with OKR Goal Setting Framework 5 hours, 30 lessons
12 Skuteczne zarządzanie firmą dzięki zwinności biznesowej 5 godzin, 33 lekcje

Krótkie „zajawki” wszystkich tych kursów znajdziecie na:  https://perse.pl/kursy/  Wystarczy kliknąć w kurs, przeczytać jego opis oraz kliknąć  „KUP KURS TERAZ”.

Odpowiedziałem więc w tych dwóch tekstach na tytułowe pytania: Jak stworzyć 12 kursów, zdobyć 2500 słuchaczy ? Spytacie teraz: a gdzie odpowiedź na pytanie „Jak zarobić milion dolarów w 12 miesięcy?

To – jak mawiał Rudyard Kipling – jest zupełnie odrębna historia.